Dr. Ronny Fechner

Lecturer Campus Berlin

Courses

  • Empirical Social Research
  • Statistics

Work and research priorities

  • Descripitive and Inductive Statistics
  • Media Relations and Journalism
  • Survey Questionaires & Observation

Curriculum Vitae

  • Education

    2013-2018

    PhD, Communication Management, University of Leipzig

    1999-2004

    Master in Communication and Media Studies, American Studies, University of Leipzig

  • Carrer Stages

    since 2019

    Lecturer for Communication Studies and Statistics at Media University Berlin

    since 2019

    Research assistant at Quadriga University Berlin

    since 2011

    Research Assistant and Partner at Analyse & Transfer UG

    since 2005

    Freelance researcher

Publications (selection)

Bentele, Günter/Fechner, Ronny (2015): Intereffikationsmodell. In: Fröhlich, Romy/Szyszka, Peter/Bentele, Günter (Hg.): Handbuch der Public Relations. Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon. Springer VS, Wiesbaden, S. 319-340.

Fechner, Ronny/Bohse, Reinhard (2020): Produktives Wechselspiel. In: pressesprecher, 17. Jg., Heft 4, S. 62-64.

Fechner, Ronny (2018): Journalismus und Presse- bzw. Medienarbeit im 21. Jahrhundert. Erweiterung des Intereffikationsmodells im Rahmen von zwei Fallstudien. Springer VS, Wiesbaden.

Fechner, Ronny/Seitzinger, Elisabeth/Bohse, Reinhard (2014): Wie Medienarbeit von ÖPNV-Unternehmen funktioniert. Ergebnisse einer wissenschaftlichen Studie über die LVB und die VAG Nürnberg sowie über ihre Zusammenarbeit mit Journalisten. In: Der Nahverkehr, 32. Jg., Heft 11, S. 28-33.