Michael Kaschytza

Lecturer at the Cologne Campus

Courses (Selection)

  • Fundamentals of Event Management
  • Practice of Event Management
  • Event Economics

Areas of Focus and Research

  • Live Marketing
  • Integrated Communication
  • Business Development

Curriculum Vitae

  • Academic Background

    University of Cologne:
    Studied Theater, Film, and Television Studies, Ethnology, and Philosophy; Degree: Magister Artium.

  • Carrer Stages

    2013-now

    Media University of Applied Sciences, Cologne:
    Lecturer in Event Management.

    2015-now

    pro concept – Gesellschaft für Markenimpulse mbH:
    Director of Business Development.

    2013-now

    Macromedia Akademie Cologne: Lecturer

    2012-2014

    DOMSET Live-Kommunikation:
    Director New Business.

    2005-2012

    VOK DAMS Consulting GmbH: Consultant

    2004-2005

    VOK DAMS Agency for Events and Live-Marketing GmbH: Management

    2001-2003

    K3 POOL GmbH: Management

    1985-2000

    LIVING MEDIA Interact GmbH: Management

Publications (selection)

Michael Kaschytza (2014), “Sinnvolle Kommunikation” – Wie gewinnen Eventagenturen die besten Köpfe?, in: CIM Conference & Incentive Management, Nr. 3, S. 36-40.

Michael Kaschytza und Arnd Schäfer (1999): Feste Feiern – Der Einsatz von Corporate Events im Rahmen der Internen Kommunikation, in: Egbert Deekeling und Norbert Fiebig (Hrsg.): Interne Kommunikation – Erfolgsfaktor im Corporate Change, Frankfurt, S. 225-240.

Michael Kaschytza (1999): Vom Event-Marketing zum Involve-Marketing, in: Peter Stegmaier (Hrsg.): MarkenVisionen – Eine neue Sicht der Marketingkommunikation, München, S. 90 – 97.

Memberships

Forum Marketing Eventagenturen (FME): Gründungsmitglied

Deutscher Journalisten-Verband (DJV)

Awards

Eva-Award

Websites and Blogs

www.michael-kaschytza.de