Courses (Selection)
- Fundamentals of Event Management
- Practice of Event Management
- Event Economics
Areas of Focus and Research
- Live Marketing
- Integrated Communication
- Business Development
Curriculum Vitae
-
Academic Background
University of Cologne:
Studied Theater, Film, and Television Studies, Ethnology, and Philosophy; Degree: Magister Artium. -
Carrer Stages
2013-now Media University of Applied Sciences, Cologne:
Lecturer in Event Management.2015-now pro concept – Gesellschaft für Markenimpulse mbH:
Director of Business Development.2013-now Macromedia Akademie Cologne: Lecturer
2012-2014 DOMSET Live-Kommunikation:
Director New Business.2005-2012 VOK DAMS Consulting GmbH: Consultant
2004-2005 VOK DAMS Agency for Events and Live-Marketing GmbH: Management
2001-2003 K3 POOL GmbH: Management
1985-2000 LIVING MEDIA Interact GmbH: Management
Publications (selection)
Michael Kaschytza (2014), “Sinnvolle Kommunikation” – Wie gewinnen Eventagenturen die besten Köpfe?, in: CIM Conference & Incentive Management, Nr. 3, S. 36-40.
Michael Kaschytza und Arnd Schäfer (1999): Feste Feiern – Der Einsatz von Corporate Events im Rahmen der Internen Kommunikation, in: Egbert Deekeling und Norbert Fiebig (Hrsg.): Interne Kommunikation – Erfolgsfaktor im Corporate Change, Frankfurt, S. 225-240.
Michael Kaschytza (1999): Vom Event-Marketing zum Involve-Marketing, in: Peter Stegmaier (Hrsg.): MarkenVisionen – Eine neue Sicht der Marketingkommunikation, München, S. 90 – 97.
Memberships
Forum Marketing Eventagenturen (FME): Gründungsmitglied
Deutscher Journalisten-Verband (DJV)
Awards
Eva-Award