Prof. Dr. Hartmut Merl

Head of Media and Event Management Campus Cologne

B.A. Medien- und Eventmanagement

B.A. Digitales Marketing und E-Commerce

M.Sc. Business Psychology 

Courses (selection)

  • Economics
  • Entrepreneurship
  • Persuasive Communication
  • Decision Theory
  • Capital Market and Behavioral Finance

Main areas of work and research

  • Entrepreneurship
  • Decision and financial market psychology

Curriculum Vitae

  • Academic education

    Ruhr-University Bochum: Degree program in Economics, focus on: Corporate auditing and financing and credit management

    University of Leipzig: Doctorate in business administration, degree: Dr. rer. pol.

  • Career stages (academic)

    since 2017

    Media University Cologne: Professor in the Department of Economics, Head of Department

    University of Leipzig: Research Assistant / Assistant at the Chair of Banking of Prof. Dr. Jürgen Singer

    since 2018

    HSBC Trinkaus und Burghardt AG: Wealth Advisor in the “Wealthy Private Clients” division

    since 2015

    Deutsche Bank AG: Relationship Manager, Strategic Consultant und Consultant Risk Engineering  (Entwicklung und Anwendung quantitativer Risikomodelle im Bereich Asset und Wealth Management)

    since 2014

    Social Trademarks GmbH: Shareholder and Chief Operating Manager (COO)

Publikationen

Hartmut Merl: “Die Beurteilung des Einsatzes von Kreditderivaten in einem Verbundsystem des deutschen Kreditgewerbes”, Berlin 2006

Hartmut Merl: “Digitaler Vertrieb – Eigennutz als Chance begreifen”, in: Huffington Post, Veröffentlicht: 12.03.2015; http://www.huffingtonpost.de/hartmut-merl/digitaler-vertrieb—eigennutz-als-chance-begreifen_b_6845022.html

Joachim Häger, Hartmut Merl: “Das Unwahrscheinliche denken – Risiko und Vermögensanlage”, in: Investments 2011 – Das Unwahrscheinliche denken, Albrecht F. Schirmacher (Herausgeber), Frankfurt am Main 2011

Joachim Häger, Hartmut Merl: “Die Beherrschung von Marktrisiken wird unerlässlich”, in: Die Bank : Zeitschrift für Bankpolitik und Praxis, Nr. 02, 2012, S. 28 -34