B.A. Medien- und Eventmanagement
B.A. Digitales Marketing und E-Commerce
Courses (selection)
- Economics
- Entrepreneurship
- Persuasive Communication
- Decision Theory
- Capital Market and Behavioral Finance
Main areas of work and research
- Entrepreneurship
- Decision and financial market psychology
Curriculum Vitae
-
Academic education
Ruhr-University Bochum: Degree program in Economics, focus on: Corporate auditing and financing and credit management
University of Leipzig: Doctorate in business administration, degree: Dr. rer. pol.
-
Career stages (academic)
since 2017 Media University Cologne: Professor in the Department of Economics, Head of Department
University of Leipzig: Research Assistant / Assistant at the Chair of Banking of Prof. Dr. Jürgen Singer
since 2018 HSBC Trinkaus und Burghardt AG: Wealth Advisor in the “Wealthy Private Clients” division
since 2015 Deutsche Bank AG: Relationship Manager, Strategic Consultant und Consultant Risk Engineering (Entwicklung und Anwendung quantitativer Risikomodelle im Bereich Asset und Wealth Management)
since 2014 Social Trademarks GmbH: Shareholder and Chief Operating Manager (COO)
Publikationen
Hartmut Merl: “Die Beurteilung des Einsatzes von Kreditderivaten in einem Verbundsystem des deutschen Kreditgewerbes”, Berlin 2006
Hartmut Merl: “Digitaler Vertrieb – Eigennutz als Chance begreifen”, in: Huffington Post, Veröffentlicht: 12.03.2015; http://www.huffingtonpost.de/hartmut-merl/digitaler-vertrieb—eigennutz-als-chance-begreifen_b_6845022.html
Joachim Häger, Hartmut Merl: “Das Unwahrscheinliche denken – Risiko und Vermögensanlage”, in: Investments 2011 – Das Unwahrscheinliche denken, Albrecht F. Schirmacher (Herausgeber), Frankfurt am Main 2011
Joachim Häger, Hartmut Merl: “Die Beherrschung von Marktrisiken wird unerlässlich”, in: Die Bank : Zeitschrift für Bankpolitik und Praxis, Nr. 02, 2012, S. 28 -34