Prof. Dr. Heinz-Georg Tebrake

Professor Campus Köln

B.A. Journalismus und Unternehmenskommunikation

M.A. Public Relations and Digital Marketing

Courses

  •  PR Research
  •  PR Communication
  • Fields
  •  Online and Mobile Strategies
  • Marketing/PR/Advertising

Areas of Work and Research Focus

  • Strategic Communication
  •  Corporate Ethics/Purpose/Identity
  •  History
  •  Communication

Curriculum Vitae

  • Academic Education

    1984-1989

    Westfälische Wilhelms-Universität Münster/University of Wales, Aberystwyth: Studies in Modern History, Political Science, Journalism (Master of Arts)

    2013-2017

    Heinrich Heine University Düsseldorf: PhD in Media Studies (Doctor of Philosophy)

  • Career Stages

    since 4/2019

    Media University of Applied Sciences, Cologne: Professor of Corporate Communication

    since 4/2014

    westwerk3 Communications Consulting, Düsseldorf: Partner

    2017-2018

    Media University of Applied Sciences, Köln: Lecturer in Corporate Communication

    2013-2017

    Fresenius University of Applied Sciences, Cologne/Düsseldorf: Lecturer in Communication Management and Business Ethics

    2012-2014

    crossrelations brandworks GmbH (GPRA), Frankfurt: Founding Managing Director/Partner

    2000-2013

    crossrelations GmbH (GPRA), Düsseldorf: Managing Partner

    1998-1999

    ABC/EuroRSCG GmbH (GPRA), Düsseldorf: Member of the Management Board

    1993-1997

    Deutsche Babcock AG, Oberhausen: Press Spokesperson/PR Manager

    1990-1993

    ABC Eurocom GmbH (GPRA), Düsseldorf: PR Trainee/Project Manager

Memberships

  • Deutsche Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft e.V. (DGPuK)

Awards and Grants

  • Agenturauszeichnungen mit crossrelations:
  • DPRG “Goldene Brücke” 2001
  • Politikaward 2003
  • Shortlist PR Report Awards 2004
  • PR Report Award 2008
  • Shortlist PR Report Awards 2010
  • Shortlist Marketing KlinikAward 2011

Publications

  • Tebrake, H. G., Smeets, M.  &.  Siebert, A. ( 2021). Natural Language Generation im Finanzsektor. IT-Finanzmagazin. www.it-finanzmagazin.de/nlg-natural-language-generation-im-finanzsektor-117082/
  • Tebrake, H. G. (2019). “Meinungspflege” als Beruf Etablierung und Professionalisierung der PR-Beratung in der Bundesrepublik Deutschland bis 1974. Wiesbaden: Springer Fachmedien.
  • Tebrake, H.-G. (2018). Grundlagen des crossmedialen Kommunikationskonzeptes. Kommunikation mit Strategie und Plan. Köln: onlineplus.
  • Tebrake, H.-G. (2018). Kommunikationsagenturen als Wirtschaftsfaktoren. Geschichte, Gegenwart und Zukunft. Köln: onlineplus.

Websites and Blogs

www.westwerk3.de