B.A. Journalismus und Unternehmenskommunikation
M.A. Public Relations and Digital Marketing
Courses
- PR Research
- PR Communication
- Fields
- Online and Mobile Strategies
- Marketing/PR/Advertising
Areas of Work and Research Focus
- Strategic Communication
- Corporate Ethics/Purpose/Identity
- History
- Communication
Curriculum Vitae
-
Academic Education
1984-1989 Westfälische Wilhelms-Universität Münster/University of Wales, Aberystwyth: Studies in Modern History, Political Science, Journalism (Master of Arts)
2013-2017 Heinrich Heine University Düsseldorf: PhD in Media Studies (Doctor of Philosophy)
-
Career Stages
since 4/2019 Media University of Applied Sciences, Cologne: Professor of Corporate Communication
since 4/2014 westwerk3 Communications Consulting, Düsseldorf: Partner
2017-2018 Media University of Applied Sciences, Köln: Lecturer in Corporate Communication
2013-2017 Fresenius University of Applied Sciences, Cologne/Düsseldorf: Lecturer in Communication Management and Business Ethics
2012-2014 crossrelations brandworks GmbH (GPRA), Frankfurt: Founding Managing Director/Partner
2000-2013 crossrelations GmbH (GPRA), Düsseldorf: Managing Partner
1998-1999 ABC/EuroRSCG GmbH (GPRA), Düsseldorf: Member of the Management Board
1993-1997 Deutsche Babcock AG, Oberhausen: Press Spokesperson/PR Manager
1990-1993 ABC Eurocom GmbH (GPRA), Düsseldorf: PR Trainee/Project Manager
Memberships
- Deutsche Gesellschaft für Publizistik und Kommunikationswissenschaft e.V. (DGPuK)
Awards and Grants
- Agenturauszeichnungen mit crossrelations:
- DPRG “Goldene Brücke” 2001
- Politikaward 2003
- Shortlist PR Report Awards 2004
- PR Report Award 2008
- Shortlist PR Report Awards 2010
- Shortlist Marketing KlinikAward 2011
Publications
- Tebrake, H. G., Smeets, M. &. Siebert, A. ( 2021). Natural Language Generation im Finanzsektor. IT-Finanzmagazin. www.it-finanzmagazin.de/nlg-natural-language-generation-im-finanzsektor-117082/
- Tebrake, H. G. (2019). “Meinungspflege” als Beruf Etablierung und Professionalisierung der PR-Beratung in der Bundesrepublik Deutschland bis 1974. Wiesbaden: Springer Fachmedien.
- Tebrake, H.-G. (2018). Grundlagen des crossmedialen Kommunikationskonzeptes. Kommunikation mit Strategie und Plan. Köln: onlineplus.
- Tebrake, H.-G. (2018). Kommunikationsagenturen als Wirtschaftsfaktoren. Geschichte, Gegenwart und Zukunft. Köln: onlineplus.