B.A. Journalismus und Unternehmenskommunikation
M.A. Public Relations und Digital Marketing
Courses (selection)
- PR theories and models
- Applied PR research
- Fundamentals of corporate communication
- Revision course for Master’s students
Main areas of work and research
- PR evaluation and communication controlling
- Crisis management and crisis evaluation
- Empirical methods
- General communication science
- PR conceptualization and general PR
Curriculum Vitae
-
Academic education
1997-2002 Heinrich Heine University Düsseldorf: Dr. phil. degree in media studies
1997 Heinrich Heine University Düsseldorf, Faculty of Philosophy: Magistra Artium degree in Sociology, Psychology and Media Studies
-
Carrer Stages
since 10/2018 Media University of Applied Sciences, Cologne: Professor for Corporate Communications
since 2006 Various PR institutions, colleges, vocational academies and universities: freelance lecturers
since 1996 Self-employed as a PR evaluation consultant (2000-2017 as owner of NAL Kommunikationsberatung and evaluamus GmbH)
Awards
Winner of the DIPR-Nachwuchsstipendiums 1998
Publications
Besson, Nanette (2021): Unternehmenskommunikation und PR konzipieren. Methoden zur strategischen Planung, Steuerung und Evaluation. UTB/UVK Verlag 2021
Besson, Nanette (2013): Strategische Krisenevaluation im Zeitalter von Social Media. In: Ansgar Thießen (Hrsg.). Handbuch Krisenmanagement. Springer VC Wiesbaden 2013
Besson, Nanette (2012): PR-Evaluation und Kommunikations-Controlling. Dr. Besson Fachverlag Edingen-Neckarhausen 2012
Besson, Nanette (2010): Medienresonanzanalyse DO-IT-YOURSELF 2007. Dr. Besson Fachverlag Edingen-Neckarhausen 2010
Besson, Nanette (2008): Mit strategischer Krisenevaluation zur besseren Krisenperformance. In: Nolting, Tobias /Ansgar Thießen (Hrsg.). Krisenmanagement in der Mediengesellschaft. VS Verlag für Sozialwissenschaften Wiesbaden 2008
Besson, Nanette (2008): Strategische PR-Evaluation. 3. aktualisierte und erweiterte Auflage. VS Verlag für Sozialwissenschaften Wiesbaden 2008