Prof. Dr. Nanette Aimée Besson

Professor Campus Frankfurt

B.A. Journalismus und Unternehmenskommunikation

M.A. Public Relations und Digital Marketing

Courses (selection)

  • PR theories and models
  • Applied PR research
  • Fundamentals of corporate communication
  • Revision course for Master’s students

Main areas of work and research

  • PR evaluation and communication controlling
  • Crisis management and crisis evaluation
  • Empirical methods
  • General communication science
  • PR conceptualization and general PR

“Tell me and I'll forget. Show me and I remember. Let me do it and I'll keep it.”

Konfuzius

Curriculum Vitae

  • Academic education

    1997-2002

    Heinrich Heine University Düsseldorf: Dr. phil. degree in media studies

    1997

    Heinrich Heine University Düsseldorf, Faculty of Philosophy: Magistra Artium degree in Sociology, Psychology and Media Studies

  • Carrer Stages

    since 10/2018

    Media University of Applied Sciences, Cologne: Professor for Corporate Communications

    since 2006

    Various PR institutions, colleges, vocational academies and universities: freelance lecturers

    since 1996

    Self-employed as a PR evaluation consultant (2000-2017 as owner of NAL Kommunikationsberatung and evaluamus GmbH)

Awards

Winner of the DIPR-Nachwuchsstipendiums 1998

Publications

Besson, Nanette (2021): Unternehmenskommunikation und PR konzipieren. Methoden zur strategischen Planung, Steuerung und Evaluation. UTB/UVK Verlag 2021

Besson, Nanette (2013): Strategische Krisenevaluation im Zeitalter von Social Media. In: Ansgar Thießen (Hrsg.). Handbuch Krisenmanagement. Springer VC Wiesbaden 2013

Besson, Nanette (2012): PR-Evaluation und Kommunikations-Controlling. Dr. Besson Fachverlag Edingen-Neckarhausen 2012

Besson, Nanette (2010): Medienresonanzanalyse DO-IT-YOURSELF 2007. Dr. Besson Fachverlag Edingen-Neckarhausen 2010

Besson, Nanette (2008): Mit strategischer Krisenevaluation zur besseren Krisenperformance. In: Nolting, Tobias /Ansgar Thießen (Hrsg.). Krisenmanagement in der Mediengesellschaft. VS Verlag für Sozialwissenschaften Wiesbaden 2008

Besson, Nanette (2008): Strategische PR-Evaluation. 3. aktualisierte und erweiterte Auflage. VS Verlag für Sozialwissenschaften Wiesbaden 2008

Websites and Blogs

www.nanettebesson.de

www.konzeptionstechnik.de