Department of Journalism and Communication Teaching Staff

Dr. Ronny Fechner

Lecturer Campus Berlin

M.A. Public Relations and Digital Marketing

B.A. Digital Marketing and E-Commerce

B.A. Medien- und Eventmanagement

 

r.fechner[at]media-university.de

Teaching

  • Empirical Social Research
  • Statistics

 

Research and Teaching Focus

  • Descripitive and Inductive Statistics
  • Media Relations and Journalism
  • Survey Questionaires & Observation

Curriculum Vitae

Education

2013-2018 PhD, Communication Management, Universität Leipzig

1999-2004

 

Magister Kommunikations- und Medienwissenschaften, Amerikanistik, Universität Leipzig

Work Experience

since 2019 

Lecturer for Communication Science and Statistics at Media University Berlin

since 2019

 Research Associate at Quadriga Hochschule Berlin
since 2011 

Researcher and Partner at Analyse & Transfer UG

since 2005 Freelance Researcher

Publications

Bentele, Günter/Fechner, Ronny (2015): Intereffikationsmodell. In: Fröhlich, Romy/Szyszka, Peter/Bentele, Günter (Hg.): Handbuch der Public Relations. Wissenschaftliche Grundlagen und berufliches Handeln. Mit Lexikon. Springer VS, Wiesbaden, S. 319-340.

Fechner, Ronny/Bohse, Reinhard (2020): Produktives Wechselspiel. In: pressesprecher, 17. Jg., Heft 4, S. 62-64.

Fechner, Ronny (2018): Journalismus und Presse- bzw. Medienarbeit im 21. Jahrhundert. Erweiterung des Intereffikationsmodells im Rahmen von zwei Fallstudien. Springer VS, Wiesbaden.

Fechner, Ronny/Seitzinger, Elisabeth/Bohse, Reinhard (2014): Wie Medienarbeit von ÖPNV-Unternehmen funktioniert. Ergebnisse einer wissenschaftlichen Studie über die LVB und die VAG Nürnberg sowie über ihre Zusammenarbeit mit Journalisten. In: Der Nahverkehr, 32. Jg., Heft 11, S. 28-33.